Posted on

L’EURO PER RECEPTA NINGÚ EL VOLDRÀ PAGAR

Ja fa temps que es parla de l’euro per recepta. En principi no em va fer gràcia aquesta mesura però també he d’admentre que tampoc sóc d’aquells que estic dia i nit a la contra d’aquest euro.

O sigui, que quan d’aquí uns dies aquesta taxa s’apliqui doncs jo havia pensat: bé, que hi farem.

Però ara m’he assabentat que un es pot negar a pagar-la!

I coneixent com som em puc imaginar que aquesta taxa acabi sent un desastre total!

Imagina’t que hi vas a la Farmàcia. Llavors la persona de davant diu: “Ah, no, no jo no penso pagar més que bastant ens escanyen. Dona’m el paper que calgui omplir però jo no penso pagar ni un euro de més”.

Bé després et toca a tu … Què pensa la Generalitat que la  hi farem? Dir, “sí, sí combra’m a mi?”

Coneixent com són és impossible pensar que algú voldrà pagar si veu que altres no paguen!!!!

Pagar seria vist malament! Series tractat de babau! la gent et diria! Però tu pagues? Què dius? Jo no he pagat ni un sols euro des del primer dia!

Amb tot això no estic dient en cap moment que estigui en contra o a favor de la taxa! El que estic dient és que pel coneixement que tinc de com funcionem i com som se’n fa impensable pensar que algú pagui l’euro mentre veu que l’altre gent no ho paga i a més a més se’n riu dels que ho paguen!

Una altra cosa és que amb el temps ho acabem pagant secretament quan ens hi arribi un comunicat de la Generalitat. però estic molt convençut que al principi, ningú voldrà pagar l’euro a la Farmàcia!

M’imagino que la gent de al Generalitat això que dic potser també ho han pensat o sigui que potser de fet ja ho veuen clar que a la farmàcia no entraran gaire euros més però després ja s’ho cobraran reclamant els euros …

De fet gairebé coneixent l’emprenyament que hi ha i al mateix temps la necessitat de diners que té la sanitat gairebé sembla que la millor solució sigui no pagar l’euro per recepta. No pagant a la farmàcia aconseguiries tres coses!

– per una banda mostrar públicament el descontentament pel fet de que un cada vegada se snet més escanyat!

– per una altra banda no quedar com un babau. Si veus que la resta de gent no paga la taxa semblaria ser de babau pagar (a Alemanya creuar en vermell està vist malament. Aquí no creuar en vermell gairebé sembla un despropòsit si altres ho fan. Doncs amb la taxa em sembla que serà el mateix!)

– un pot tenir la consciència neta! Com la Generalitat  desprès et reclamarà la taxa també pots quedar com una persona molt solidària amb la sanitat pública i fins i tot dir que finalment has pagat la taxa i fins i tot recàrrecs!

En definita aquesta opció de no pagar em fa pensar que fa`ra que molta gent no pagui a la farmàcia. El no fer-ho a la farmàcia i desprès fer-ho a casa amb recàrrecs em sembla genial per poder mostrar en principi el teu emprenyament però desprès la teva part d’ajudar a la sanitat del país.

Si un paga directament no tens l’oportunitat primerament de desfogar-te i després de sentir-te bé perquè finalment no només pagues sinó que a més contribuixes fins i tot amb uns recàrrecs!

Per cert, tinc ganes de saber que passa als límits de Catalunya i amb receptes que no són del CatSalut! Anirà la gnet de Catalunya a farmàcies de València i de l’Aragó. Aniran a metges de València i Aragó. Qui sap, potser al final aprofitem un cap de setmana a Madrid per comprar les receptes fora de Catalunya. Si és que això es pot fer!

Espero equivocar-me però això de la recepta per euro fet només per la Generalitat i a més amb l’opció de no pagar a la farmàcia em sembla que està més que sentenciat no només al fracàs sinó a ser recordat com un dels grans disbarats dels anys de la crisi …

http://www10.gencat.net/catsalut/cat/servcat_farmaceutica_1euro.htm

_

 

Leave a Reply

