Posted on

EL MÓN NO ES DIVIDEIX EN FATXES O INDEPENDENTISTES

El dia 12 d’octubre anava en un tren direcció Barcelona i em va cridar l’atencióo un comentari d’un noi per telèfon. Es queixava de que semblava que aquí o ets fatxa o ets independentista.

Això m’ha fet reflexionar i adonar-me que ja n’hi ha prou. Ja n’hi  ha prou de tanta manipulació. Ja n’hi ha prou que aquí només se’ns mostri un món que sembla que només tingui cabada pel blanc i negre.

En primer lloc en vull queixar de TV3. I de tota gent que calla. Veient TV3 em fan ganes de plorar. És una televisió obsessionada amb la independència. A les seves notíces només cerquen tot allò que sigui atacar al govern espanyol.

A Catalunya hi ha gent que es creu que ells estan en el cert i els altres estem equivocats. Doncs molt bé, però jo no vull pagar per una televisió pública que està només al servei d’uns. Ja en tinc prou en pagar TVE que no m’agrada gens com per també haver de pagar una TV3 que cada dia em fa més vergonya.

CREC QUE JA ÉS HORA QUE ENS DESACOMPLEXEM I DIGUEM EL QUE PENSEM.

L’independentisme català ho té molt fàcil perquè a Madrid tenen els majors propagadors del sentiment independentista. Amb senyors com el senyor Wert o això de no deixar que ens expressem doncs la veritat és que comprenc que hi hagi gent independentista i de fet no tinc res en contra.

Però una cosa és defensar quelcom bonic i noble com que la gent s’expressi i decideixi el seu futur i una altra molt diferent és caure en fonamentalisme i que aquó tot s’hi val i fer de la televisió pública catalana una televisió de menyspreu reiterat cap a Espanya.

En el context actual el difícil a Madrid i a Barcelona és no ser nacionlista espanyolista o catalanista. Amb la gran crisi que hi ha a Espanya es pot compendre que Espanya no pugui acceptar rebre menys diners de Catalunya. Amb l’atur que hi ha a Espanya i les retallades seria molt difícil que a més el govern espanyol acceptés ara que Catalunya a més a més ajudi menys. Però això a Catalunya no es vol entendre. Per una altra banda és evident que és patètic que una de les zones més riques de l’estat hagi de demanar diners a l’estat quan durant dècades està donant diners de més a l’estat. però això a Madrid no ho volen entendre. Vaja que tan el nacionalisme de dretes d’Espanya i Catalunya s’han tancat en ells mateixos i en els seus projectes nacionals.

Entenc que a catalunya hi hagi gent independentista ja que a Espanya la dreta espanyola el projecte que té és que Catalunya segueixi pagant i callant i l’esquerra espanyola que jo sàpiga no té cap projecte engrescador que jo sàpiga. No és estrany doncs que aquells que prometen fer-se rics simplement no sent tan solidaris pugin com l’escuma.

Em pregunto si Artur Mas hagués tret tants vots fa uns anys si TV3 no li hagués donat suport fins itot amb programes com Polònia.

Fa poc teníem a TVC un canal dit 3XL idela per aprendre anglès. Doncs ara no hi és però si hi ha un canal d’esport que consisteix en mostrar esport per veure’l assegut a un sofà i no fer esport.

Aquest matí he sentit al lider d’ERC i ara entenc la raó per la qual gent catalanista no vulgui ser d’ERC. Ha parlat tan malament d’Espanya i de com de malament estava que gairebé més que ganes de sortir d’Espanya a mi m’han vingut ganes d’anar a judar un lloc que està tan malament. De fet espoero que els alemanys no pensin com el lider d’ERC ja que si a Europa tothom vulgués abandonar a aquells que pitjor estan CatalunyaCaixa no rebria diners d’Europa.

Una altra cosa que no entenc és que se’ns pinta una Catalunya independent rica i plena i evidentment dins d’Europa. Doncs bé, si això ha de ser així i a més el castellà també serà llengua oficial a Catalunya com deia el lider d’ERC llavors m’imagino que Catalunya s’omplirà d’espanyols cercant feina. Recordem que l’Europa que tan ens agrada és una Europa amb lliure circulació de persones.

Si Catalunya surt d’Espanya és evident que Espanya es fa més pobre i nosaltres tenim més diners. Però si som tan rics Catalunya s’omplirà d’espanyols en cerca de feina! Jo no tinc res en contra d’això però trobo un xic eccèntric separar-se d’Espanya per a tenir una Catalunya plena d’espanyols en cerca de feina. Com serem més rics i el castellà també es parlarà en aquí Catalunya s’omplira de gent d’Espanya i de gent que parla castellà. I si aquest no és el cas sent Catalunya tan pròspera llavors Catalunya s’omplirà de gent del Marroc i altres països àrabs. Tenint en compte que Catalunya és junt amb França i Bèlgica el país amb més musulmans de la Unió Europea potser s’hauria d’explicar això. Jo no veig cap problema que una Catalunya pròspera gràcies a no formar part d’Espanya s’ompli de gnet d’Espanya i d’altres països però potser caldria que això s’expliqui. Ho dic això pel fet que fóra bo que en una Catalunya independent la gent no senti cap sorpresa quan sortint de Catalunya i arribant als primers pobles d’Espanya a l’Aragó es trobin que als patis dels seus col.legis es parla més català que a Catalunya. Si això ja passa ara no em vull imaginar el que passarà amb una catalunya rica i pròspera que atreurà tanta gent d’una Espanya que serà més pobra.

És una llàstima que a Madrid no se n’adonin que no permentent un referendum el que fan és que la independència s’idealitzi. De fet he d’admetre que mentre Madrid no admeti un referendum fins i tot el que escriu no trobaria malament la independència. Aquest és el gran poder de  Madrid: fer independentistes allà on no n’hi havia. Però no vull caure en les trampes dels nacionalismes espanyols i catalans. Mai m’han agradat cap dels dos. Suposo que el nacionalisme espanyol sempre m’ha agradat menys ja que és el que fins ara ha manat. Però veient com va TV3 actualment cada cop tinc la sensació que el nacionalisme català només haurà estat idíl·lic mentre no ha tingut poder.

Leave a Reply

