Posted on

EL CAMPANAR D’ESPARRAGUERA

He llegit que a Esparreguera no hi ha toc de campanes per un problema tècnic. Tenint en compte que no tinc cap relació amb Esparraguera i que al món passen coses molt més trascendents potser escriure un post sobre aquest assumpte no tingui massa sentit però aquesta notícia rings a bell

Que jo sàpiga no és cap dret bàsic de les persones el poder sentir les campanes d’un campanar però això que ha passat a Esparraguera m’ha fet veure que un lloc on no se sentin les campanes i a més a més hi hagi un campanar sembla un lloc estrany.

Suposo que déu haver estudis sobre l’efecte terapeutic del so de les campanes però personal trobo molt agradable sentir el so de les campanes. Sempre que passo a prop d’un campanar i en aquell moment sonen les campanes em sento com afortunat.

Dic tot això pel fet que tinc la sensació que el fet que no se sentin les capanes en un campanar d’Esparraguera no pot ser gens bo per Esparraguera. Tinc la sensació que un so de campanes porta serenor i un sentit de formar part d’un poble.

El so de les campanes és un so que es comparteix amb tot l’entorn que sent les mateixes campanes i també porta la seguretat de sentir quelcom que s’ha sentit durant centenars d’anys potser.

A més a més el so de les campanes té quelcom que fa el so ressoni dins d’un mateix i que un pugui com degustar, com assaborir el bo, tot fixant-se quant de temps un pot notar la ressonància de la campana.

M’imagino que hi ha problemes econòmic i per això no se senten les campanes. Espero que ho trobin una solució. Ajudar econòmicament per poder sentir unes campanes té l’avantatge que cada cop que un senti les campanes un pot sentir-se part d’aquest

Església d'Esparreguera

Església d’Esparreguera (Photo credit: Wikipedia)

so i a més saber que hi ha més gent al voltant que pot estar sentint el mateix.

Leave a Reply

