Posted on

#NoUsVaigVotar

Sembla ser que hi ha molta polseguera pel video institucional de la Gernaralitat pel 25N. I no ho entenc. Aquest video està molt en concordància amb la visió que ens ofereix TV3 de les coses o sigui que si aquest video és una manipulació això em fa pensar que llavors TV3 també déu estar molt manipulada.

Ja fa temps que TV3 juga a favor d’una visió de Catalunya. Això se li diu fer país. Doncs a mi no em sembla malament fer país però sempre que no sigui simplement el país que uns quants volen.

Tinc por que TV3 s’acabi convertint en un Intereconomia però a la catalana. I això no m’agrada ja que és una televisió que tots paguen. La gent del PP paga TV3. la gent de Ciutadans paga TV3.  La gent del PSC també paga TV3. però veient TV3 a vegades tinc la sensació que només la paguen els de CiU i algun partit que els hi fa companyia. Veient TV3 sembla com si certa gent fessim nosa!

Aquest video institucional de la Generalitat no m’ha escandalitzat perquè segueix amb la mateixa línia que hi ha a TV3.

A vegades quan passen totes aquestes coses em sembla com si hi hagués la intenció d’esborrar-nos del mapa als que no pensem com la gnet de CiU i companyia. Com si l’altra gent no fossim catalans de debó. Com si fossim simplement una nosa.

No tinc res en contra d’un estat independent però em fa por un estat governat pels mateixos que ara.

Tinc la sensació que no seria l’únic que si ens deixessin triar entre una pàtria governada pel PP o una pàtria governada per CiU o simplement una altra pàtria més d’un ens interessaríem per aquesta altra pàtria.

Potser Artur Mas aconsegueix un nou estat i si la majoria de catalans ho lolen jo seré el primer en celebrar-ho. Però si la nova Catalunya s’ha de basar en una televisió manipulada, en videos manipulats i un senyor Homs sempre menyspreant als representants de milions de persones doncs com que no m’agradaria gens una Catalunya tan manipulada.

La Catalunya actual és pobre i maltractada per Espanya però té una pluralitat que dubto que una Catalunya sota el domini absolut de CiU pugui tenir.

Si volen que Espanya faci les coses bé, que tingui en compte el que volem com podem a casa nostra tractar als propis catalans tan malament que manipulem la seva televisió.

Si jo fos part d’un partit democràtic se’m cauria la cara de vergonya que la institució en que governo faci un video que gairebé tota l’oposició porta a la junta electoral? Aquesta és la Catalunya que es vol de gran majories per anar cap a un estat nou?

CiU i ERC han quedat en evidència no oposant-se a un video que qualsevol pot veure que està superpolititzat. Aquest video és un insult a tots els catalans que no vam anar a la manifestació! Veient aquest video tan partidista me’n recordo de Bielorússia i els països menys democràtics d’Europa. Quan veig aquest video tinc la sensació que la gent de CiU s’han begut el coneixement. Primer Artur Mas diu que no va a la manifestació de l’11 de setembre però que el seu anhel està amb la gent de la manifestació. Ara la Generalitat mostra aquest video amb la manifestació. Algú s’imagina que el PP a Madrid fes servir els carrers de Madrid plens de banderes espanyoles quan va guanyar La Roja per fer un video institucional? Si això passés aquí la gent ens riuríem i diríem que a Espanya hi ha una democràcia de fireta. Si volem ser un futur estat seriós el mínim que podíem fer és tenir pulcritud democràtica … I se suposa que amb pulcritud democràtica no es fa servir un video institucional per afavorir els vots de CiU i ERC. Almeny no en una democràcia seriosa.

Leave a Reply

